відеоархів

Останні відео

Видання ICO


Організаційно-дослідна робота

Версія для друку
11.12.2015

Інформація П.І. ГАЙДУЦЬКОГО про підсумки конкурсу: «20 років аграрної реформи в Україні: досягнення і проблеми» в Миколаївському національному аграрному університеті

Шановні колеги!

1. Про конкурси Фонду «Україна»

Дозвольте проінформувати вас про підсумки конкурсу на тему: «20 років аграрної реформи в Україні: досягнення і проблеми».

  • Це вже шостий конкурс, проведений серед студентів вузів Інститутом стратегічних оцінок при Президентському фонді Леоніда Кучми «Україна».

Всі конкурси були присвячені дуже актуальним темам, які характеризують різні проблеми нашого суспільства (слайд 1).

У шести конкурсах прийняло участь близько 3000 студентів із 152 вузів, з усіх регіонів України.

На сьогодні в Україні вже є близько 400 номінантів Президентського фонду Леоніда Кучми «Україна». Це переможці, які отримали дипломи і премії різних рівнів.

Вони є в кожному регіоні, у кожному великому місті та більше ніж у 100 університетах України.

2. Про конкурс на тему: «Аграрна реформа»

  • Сьогодні ми підводимо підсумки конкурсу, в якому взяли участь 407 студентів із 51 вузу з усіх регіонів України.

Три чверті з них - дівчата. Середній вік учасника – 21 рік.

Половина конкурсантів з економічним фахом. Але багато є з технічною та природничою освітою.

  • Із 8 університетів взяло участь близько три четверті конкурсантів (слайд 2).

Миколаївський аграрний університет теж взяв активну участь в конкурсі – учасників конкурсу було 43.

Тому ми сьогодні тут проводимо нашу конференцію.

3. Про результати опитування

  • У цьому конкурсі ми поставили перед студентами три завдання:

Перше. Перевірити знання результатів аграрної реформи в Україні та в своїй області.

Друге. З’ясувати ставлення до основних питань реформи.

Третє. Виявити знання нормативно-правової бази аграрної реформи, створеної указами Президента України у 1994-2004 рр.

  • Що показали результати опитувань?

По першому завданню оцінки знань конкурсантів наведені на слайді 3.

В середньому по Україні вона коливається від 48 до 60% із 100 максимальних. Скажемо відверто, знання вище середнього.

У вашому університеті оцінки дещо нижчі.

По другому завданню - оцінки ставлення конкурсантів до реформи наведені на слайді 4.

В середньому по Україні оцінка – 82% із 100 максимальних. Це досить непогана оцінка.

У вашому університеті оцінки ще вищі. Це приємно.

  • По багатьох важливих питаннях оцінки студентів є одностайними (слайд 5):
  • права селян на приватну власність на землю;
  • доцільності і правомірності паювання землі;
  • права селян здавати паї в оренду та в спадщину;
  • запровадження пільгових кредитів.
  • По ряду питань позиції студентів істотно розійшлись (слайд 6):
  • доцільності здачі земельних паїв в оренду холдингам;
  • право селян здавати земельні паї в заставу під кредити банкам;
  • право продажу земельних паїв громадянам України;
  • доцільності і правомірності створення агрохолдингів.
  • Водночас по багатьох питаннях студенти одностайні в негативних оцінках (слайд 7):
  • продажу сільськогосподарської землі іноземцям;
  • продажу земельних паїв юридичним особам (компаніям);
  • незадоволення селян технічним забезпеченням і сервісом;
  • незадоволення селян бюджетною підтримкою, кредитуванням та інвестиціями;
  • незадоволення селян не паритетністю цін, заробітків і доходів.

Нарешті по третьому завданню - оцінки правильності відзначення конкурсантами указів Президента з питань аграрної реформи наведені на слайді 8.

В середньому по Україні оцінка – 43-56%. Це середні знання!

Приблизно такі ж вони і у вашому університеті.

Загальна оцінка знань конкурсантами питань аграрної реформи наведена на слайді 9.

В середньому по Україні оцінка коливається в межах 56%. Це дещо вище середніх знань.

Приблизно така ж оцінка у вашому університеті.

За результатами конкурсу можна зробити висновки:

Перше. Переважна більшість конкурсантів показали добрі знання аграрної реформи в Україні.

Друге. Переважна більшість конкурсантів вказали на переконливі аргументи щодо доцільності та обґрунтованості аграрної реформи.

Третє. В окремих питаннях реформи оцінки студентів є або критичні, або полярні. Це зумовлено непослідовністю аграрної політики урядів в різні періоди, особливо у фінансовій, податковій і кредитній сферах.

Отже, можна констатувати успіх конкурсу. Вважаю, що поставлена нами мета досягнута.

Дякую за увагу.

4. Оголошення переможців конкурсу

А тепер дозвольте перейти до оголошення переможців конкурсу та відзначення їх нагородами.

Рішенням конкурсної комісії вирішено відзначити 13 конкурсантів вашого університету.

Вирішено надати такі премії:

  • перших – 1
  • других – 3
  • третіх – 5
  • заохочувальних – 4.

Разом з дипломами переможцям презентується книга «Аграрна реформа Л.Д.Кучми в Україні».

Премії переможцям будуть видаватись в окремій кімнаті.

Дозвольте запросити до вручення дипломів ректора університету Шебаніна В’ячеслава Сергійовича.

Я буду запрошувати переможців.

Завантажити презентацію доповіді (слайди).

Повернутися назад до розділу